پاسارگاد گیت – شرکت دربهای اتوماتیک پاسارگاد –

logo_Pasargad
09123810848

کاربرد راهبند ایرانی در بیمارستانها

قبل از توضیح در مورد کاربرد راهبند ایرانی در بیمارستانها تعریف کوتاهی در مورد راهبند خواهیم داشت

راهبند ایرانی ابزاریست کاربردی که برای زندگی مدرن امروزه یک نیاز ملزم به شمار می آید . شاید گمان کنید که این سخنان اقرارآمیز است اما در ادامه به نقش پر رنگ این وسیله در رفاه زندگیمان پی خواهید برد . اولین راهبندها ابتدا برای خطوط تقاطع بین ریل های راه آهن و جاده ها ساخته شد تا اینگونه پیش از عبور قطار از محل تقاطع , راهبند مسیر را بسته و از بروز خطر جلوگیری کند. اما کم کم با گذشت زمان و با توجه به افزایش جمعیت , خیابان ها – مراکز عمومی  و محل های زندگی، انسانها با یک معضل آشنا به اسم بی نظمی مواجه شدند. کافیست کمی اندیشه کنید تا به این نتیجه برسید که نبود نظم , مساویست با هرج و مرج و این دو موضوع نهایتا به مشکلات متعددی از جمله اتلاف وقت و نبود امنیت برابر میشد. در این هنگام راهبندها جایگاه خود را در شهرها و مناطق مسکونی , تجاری و خدماتی به دست آوردند و به سرعت در پارکینگ ها , بیمارستان ها , مجتمع های مسکونی و … ساکن شدند .

نقش دقیق راهبند ایرانی در بیمارستانها چیست:

راهبند ایرانی در واقع نظم را برقرار میکنند و این امر در مکان هایی مانند پارکینگ ها و بیمارستانها ضروریست . به علاوه بودن نظم یعنی بودن رفاه و امنیت. راهبند ها همواره در طول کار خود به ایجاد امنیت کمک بسیاری کردند که این امنیت در مجتمع های مسکونی و نگهبانی ها بیشتر به چشم می آیند.

قطعا همه ی ما با فضای بیمارستان و درمانگاه ها آشنایی داریم . شرایط این اماکن ( بیمارستان ها ) با مکان های دیگر متفاوت است. در بیمارستان ها هر لحظه امکان دارد بیماری اورژانسی وارد یا منتقل شود این کار باید به سرعت انجام شود بدون هیچ اتلاف وقتی ,پس اینجا نقش یک راهبند مناسب بسیار مهم و حیاتی است .

بنابراین برای پیدا کردن یک گیت مناسب برای محیط بیمارستانی باید در ابتدا مسیرهایی که می خواهیم توسط راهبند محدود کنیم را بشناسیم .در اینجا شرکت دربهای اتوماتیک پاسارگاد با داشتن 18 سال سابقه طراحی – ساخت و مشاوره در امر طراحی و تولید انواع راهبند ایرانی و درب های اتوماتیک به شما کمک می کند تا با دانستن این موضوع مناسب ترین راهبند را انتخاب کنید.

مسیرهای بیمارستانی که توسط راهبند ایرانی مسدود می شود

1- کاربرد راهبند ایرانی در درب ورودی بیمارستان

در درب ورودی بیمارستان می توان از راهبند های اهرمی(بازویی)  استفاده کرد که رایج ترین و متداولترین نوع راهبند ایرانی است . که ساختار آنها متشکل از:

  • موتور ۲۲۰ یا ۲۴ ولت
  • چرخ دنده ها
  • رابط موتور و اهرم
  • قسمت نگهدارنده بازو
  • اهرم بازویی بسته به موقعیت از ۱ متر الی ۶ متر
  • مدار فرمان
  • باکس مدار
  • فلاشر
  • چشمی
  • ریموت و کلید دستی
  • باطری بک آپ
  • کاور فلزی

بوم استفاده شده در راهبند اهرمی به 3 صورت موجود است که بسته به نوع فضایی که می خواهید توسط این دستگاه محدود کنید تقسیم می شود:

بوم ساده:در اکثر فضاهایی که  کنترل عبور و مرور ماشین اهمیت بیشتری نسبت به کنترل تردد انسانها یا حیوانات  دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

بوم نردبانی: در برخی از سازمانها و مراکز مسیرهایی وجود دارند که کنترل تردد نفر یا حتی برخی از حیوانات و وسایط نقلیه بطور همزمان باید انجام شود. اولین و متداولترین روشی که برای انجام این کار وجود دارد استفاده از یک نوع درب اتوماتیک (لولایی یا ریلیو …) است.اما دو مشکل عملکردی در این روش وجود دارد که پس از مدت کوتاهی کارکرد سیستم نمایان میگردد و عبارتند از :

1-محدودیت تردد انواع درب بازکنهای برقی که باعث استهلاک سریع سیستم درب بازکن پس از مدت کوتاهی کارکرد می شود.

2-آسیب پذیری زیاد دربها ( که در اغلب موارد باعث تعویض کامل درب میگردد) هنگام برخورد وسایط نقلیه

بوم تاشو: این نوع تيرک جهت پارکينگهای مسقف که عرض مسير از ارتفاع سقف پارکينگ بيشتر است و همچنين جهت پارکينگهایی که دارای محدودیت ارتفاع اتومبيل هستند کاربرد دارد.این نوع تيرک حداکثر تا طول 6متر قابل ارائه می باشد.

با توجه به توضیحات فوق پیشنهاد کارشناسان فنی شرکت دربهای اتوماتیک پاسارگاد برای کنترل تردد نفر و وسایط نقلیه بطور همزمان در درب ورودی بیمارستانها استفاده از راهبند اهرمی با تیرک نردبانی پاسارگاد می باشد.

2- کاربرد راهبند ایرانی در مسیر داخل بیمارستان:

در بعضی از مواقع امکان دارد در محوطه داخل بیمارستان مسیر یا بخشی را به دلایلی که می تواند تعمیرات موقت باشد برای مدتی مسدود کرد در این شرایط بهترین و کارآمد ترین راهکار استفاده از راهبند است .

راهبند تشریفاتی و راهبند ایرانی  آکاردئونی دو پیشنهادی است که شرکت دربهای اتوماتیک پاسارگاد با سابقه درخشان در تولید و مشاوره در زمینه راهبند می تواند به شما بدهد.

مزایای راهبند آکاردئونی:

بزرگ ترین مزیتشان را می توان سرعت عمل در باز کردن و جمع کردن دانست. بخاطر مزیت قابل حمل و نقل بودن و سادگی این عمل راه بند های آکاردئونی می توان امنیت را به سرعت در ناحیه ای بزرگ یا کوچک برقرار ساخت. از آن بیشتر اینکه راه بند های آکاردئونی می توانند به میزان زیادی پخش شوند و به این ترتیب به راحتی قابلیت اعمال کنترل بر روی ناحیه ای بزرگ را خواهند داشت.

3- کاربرد راهبند ایرانی در مسیرهای امنیتی در بیمارستان:

در بعضی از بیمارستانها مخصوصا بیمارستانهای نظامی مسیری وجود دارد که از نظر امنیتی حائز اهمیت می باشد که در این صورت از راهبند های ستونی یا راهبند های فنسی استفاده می شود.

مزایای راهبند های ستونی:

راهبند ستونی ایرانی جهت مسدود کردن مسیر خودروهای با تردد غیر مجاز بدون محدود کردن تردد افراد با ایمنی و کلاس حفاظتی فوق العاده بالا طراحی و تولید شده است . این نوع راهبند بولارد به صورت استوانه ای داخل سطح زمین قرار می گیرد که به کمک سیستم محرک هیدرولیک به سمت بالا و پایین حرکت می کند.