پاسارگاد گیت – شرکت دربهای اتوماتیک پاسارگاد –

logo_Pasargad
09123810848

راهبند بازویی ایرانی

راهبند بازویی ایرانی

راهبند بازویی ایرانی یک سیستم مدرن و کارآمد برای مدیریت ترددها در مکان‌های عمومی و خصوصی است. راهبند ایرانی قادر است ترددها را به صورت خودکار کنترل کرده و اطلاعات لازم را جهت مدیریت به دستگاه‌های اطلاعاتی منتقل کند.

ایران یکی از کشورهای پیشرو در تولید و توسعه راهبند (سیستم های کنترل تردد) می‌باشد. این صنعت در ایران به دلیل نیاز به امنیت و کنترل دقیق ترددها در محیط‌های مختلف، رشد چشمگیری داشته است. از جمله شرکت های تولید کننده راهبند شرکت پاسارگاد – شرکت آپامه – شرکت بالان صنعت – سیماران است.

ویژگی‌های راهبند بازویی ایرانی

راهبند بازویی ایرانی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که آن را از دیگر سیستم‌های مشابه متمایز می‌کند. این ویژگی‌ها شامل دقت بالا در تشخیص ترددها، قابلیت تردد نامحدود به این معنی که تعداد وسایط نقلیه ای که از راهبند بازوی تردد می کنند نامحدود می باشد – سرعت بالا و پایین رفتن بازوی راهبند در عبور خودروها – مورد دیگر، بحث نیاز به سرویس و نگهداری راهبند بازویی است که در راهبند های پاسارگاد سرویس دوره ای ، حداقل است و پس از 2 تا 3 سال فعالیت دائم نیاز به خدمات و سرویس پیدا می کند.

نحوه عملکرد راهبند بازویی ایرانی

نحوه فرمان گرفتن در راهبند های بازویی ایرانی به چند شکل مختلف است:

* شاسی فرمان که در اتاق نگهبانی یا در هر جایی که فرمان بالا و پایین رو به راهبند ایرانی داده می شود.

* ریموت کنترل که عمل فرمان دادن به راهبند را از راه دور انجام می دهد.

* سیستم های اکسس کنترل به شکلهای مختلف مانند پلاک خوان – تکنولوژی RFID و اثر انگشت که به شاسی فرمان ، فرمان بالا رو را صادر کرده تا خودرویی که مجاز به تردد می باشد وارد یا خارج شود.

– در سیستم های اکسس کنترل برای فرمان پایین آمدن بازو راهبند از خود سیستم اکسس یا از طریق برد فرمان راهبند استفاده می شود.

در راهبندهای بازویی پاسارگاد پایین آمدن بازو بصورت اتوماتیک روی برد فرمان راهبند به 4 روش طراحی شده است:

1- از طریق زمان : وقتی تیرک در حالت عمودی (بالا) قرار دارد زمانی که برای دستگاه تعریف شده تا خودرو عبور کرده و دستگاه دستور پایین آمدن تیرک را صادر کرده و تیرک در حالت افقی (پایین ) قرار می گیرد این زمان قابل تنظیم بوده و بنابر سفارش مشتری عزیز و صلاحدید کارشناس فنی درب های اتوماتیک پاسارگاد انجام می گیرد.

2- چشمی مادون قرمز: برای صدور فرمان پایین رو پس از عبور مانع (خودرو – انسان) از زیر تیرک و جهت جلوگیری از برخورد تیرک با مانع زیر آن هنگام پایین آمدن از چشمی مادون قرمز استفاده می شود.

3- راهبندهای پاسارگاد قابلیت اتصال به برد فرمان تحت شبکه کامپیوتر از طریق USP یا LAN یا Wifi را هم دارا می باشند که فرمان بالا و پایین شدن تیرک از این طریق انجام می گیرد.

4- روش آخر از طریق فرمان دهی به سیموت صورت می گیرد: به این صورت که سیم کارت در داخل سیموت قرار می گیرد و از طریق اپلیکیشن – پیامک و تماس کاربر می تواند فرمان بالا و پایین رو به راهبند پاسارگاد بدهد.

نصب و راه‌اندازی راهبند بازویی ایرانی

نصب و راه‌اندازی راهبند های ایرانی نیاز به تخصص و دانش در برق – جوشکاری – مهارت های فنی عمومی دارد. این سیستم باید به‌گونه‌ای نصب شود که عملکرد بهینه‌ای داشته باشد و برای معمول کاربردهای مختلف قابل تنظیم باشد.نصب راهبند های بازویی پاسارگاد از موارد دیگر سریع تر و البته راحت تر است زیرا زیر سازی سطحی کمتری دارد و اگر زیر سازی کار بتنی باشد و سیم کشی و کابل کشی انجام شده باشد در همان لحظه می شود راهبند را به زمین بولت کرد و از این سیستم استفاده نمود .

استفاده از راهبند بازویی ایرانی در محیط‌های مختلف

راهبند بازویی ایرانی به دلیل امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد خود قابل استفاده در بازرسی و کنترل ورود و خروج اتومبیل ها و وسائل نقلیه در مکان هایی که کنترل تردد در آنها ضروری است، مانند: فرودگاه ها، پارکینگ ها سازمان ها و ادارات دولتی، خروجی انبارها، کارگاه ها، کارخانجات صنعتی، مکانهای نظامی، پارکینگهای عمومی سفارتخانه ها، اداره های پلیس، مسیرهای تردد اتومبیل و کنترل ترافیک، بانک ها و معابر و …. می باشد. بنابراین راهبند بازویی نقش مهمی درکنترل و مدیریت ورود وخروج خودرو ایفا می کند.

امکانات و قابلیت‌های راهبند بازویی ایرانی

صرفه‌جویی در هزینه‌های نگهداری

همانطور که در بالا اشاره شده راهبند های پاسارگاد قادر است بر خلاف اکثر سیستم های ترددی دیگر هزینه‌های سرویس و نگهداری را به‌حداقل برساند زیرا نیاز به پرسنل انسانی جهت کنترل ترددها را کاهش می‌دهد.

قابلیت ارتقاء

این سیستم امکانات و قابلیت‌هایی دارد که قابلیت ارتقاء داشته و به‌ راحتی با نیازهای مختلف قابل سازگاری می‌باشد.

امنیت بالا

راهبند های بازویی پاسارگاد راه حل بهینه ای برای امنیت و مدیریت ترافیک هستند و دارای سیستم‌های پیچیده امنیتی جهت محافظت از داده‌های حساس و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز است.

اتوماتیک بودن سیستم:

راهبند های بازویی پاسارگاد می توانند از راه دور با یک دکمه یا کارت کار کنند که آنها را به یک انتخاب ایده آل برای مکانهایی که نیاز به کنترل دسترسی سریع دارند تبدیل می کنند.

مزایای راهبند بازویی ایرانی

* مهم ترین مزیت راهبند بازویی افزایش امنیت محل مورد نظر می باشد.

* انعطاف‌پذیری بالا در استفاده

* دقت بالا در تشخیص ترددها

* سازگاری: راهبندهای بازویی انتخاب ایده آلی برای کسب و کارهایی هستند که نیاز به کنترل جریان ترافیک و دسترسی دارند.

* یکپارچه سازی: راهبند بازویی می توانند به راحتی در سیستم های امنیتی موجود ادغام شوند تا یک لایه حفاظتی ایجاد کنند.

نکات قابل توجه در خرید و استفاده از راهبند بازویی ایرانی

نیازمندی‌های ظاهری     

* اندازه فضایی که می خواهیم توسط راهبند محدود کنیم                * تعداد دفعات رفت و آمد در این فضا                 * میزان اهمیت فضایی که توسط راهبند محدود می شود

*توجه به ظاهر و طراحی گیت کنترل تردد برای هماهنگی با محیط اطراف

پشتیبانی فنی

مطمئن شدن از وجود پشتیبانی فنی مناسب برای نصب و راه‌اندازی

نتیجه‌گیری و پیشنهادات

استفاده از راهبند بازویی ایرانی قابلیت‌ها و امکانات منحصر به فردی ارائه داده و می‌تواند جهت مدیریت ترددها در محیط‌های مختلف بسیار مفید باشد. برای انتخاب بهترین گزینه، باید از توانایی‌ها و نیازهای محیطی خود آگاه شده و با تأمین کنندگان معتبر مشورت نمایید.