پاسارگاد گیت – شرکت دربهای اتوماتیک پاسارگاد –

logo_Pasargad
09123810848

راهبند آکاردئونی برقی بخریم یا راهبند بازویی؟

راهبند آکاردئونی برقی بخریم یا راهبند بازویی؟  انتخاب راهبند ایرانی مناسب برای کنترل تردد در مکان های مختلف ، ازجمله پارکینگ ها،مجتمع های مسکونی ،ادارات، و…می تواند چالش برانگیز باشد. دو نوع از رایج ترین راهبندها ،راهبند آکاردئونی برقی و راهبند بازویی هستند. هر کدام از این نوع راهبندها مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب نهایی به نیازها و شرایط خاص شما بستگی دارد.

مزایای راهبند آکاردئونی برقی

• مزایای راهبند آکاردئونی برقی: مزیت این نوع راهبندها نسبت به راهبندهای بازویی یا اهرمی در نداشتن محدودیت طول معمولا در حدود 20 متر را جوابگو هستند.
مزایای راهبند آکاردئونی برقی: راهبند آکاردئونی برقی نسبت به راهبند های بازویی با بوم ساده یک مانع تردد نفر و وسایط نقلیه بطور همزمان می باشد.
مزایای راهبند آکاردئونی برقی: زیبایی و جلوه راهبندهای آکاردئونی برقی مخصوصا از نوع استیل آنها در مقایسه با بقیه راهبندها بیشتر و چشم نوازتر هستند.
مزایای راهبند آکاردئونی برقی: به دلیل سرعت پایین در بازو بسته شدن نسبت به راهبند های بازویی در برخورد با مانع خسارت کمتری دیده و همانطور هم خسارت کمتری وارد می کنند.
Previous slide
Next slide

معایب راهبند آکاردئونی برقی

معایب راهبند آکاردئونی برقی:بزرگترین عیب راهبندهای برقی آکاردئونی وابستگی آن به مسیر کفی که روی آن حرکت می کند است ، به این معنی که هر چقدر دست اندازها و پستی بلندی های مسیری که بر روی آن رفت و آمد می کند ،زیادتر باشد استهلاک و همینطور توقف راهبند برقی آکاردئونی در مسیر بیشتر می شود با توجه به اینکه معمولا این نوع راهبندها برای دروازه های بزرگ نصب می شود و معمولا کامیونهای سنگین از این دروازه ها رفت وآمد می کنند و باعث خرابی – تغییر شکل آسفالت سطح زمین شده و همچنین در فصول مختلف مثلا درتابستان بدلیل گرما و در زمستان بدلیل سرما – یخبندان مسیر تخریب می شود لذا حرکت این راهبندها به مشکل برمی خورد.

معایب راهبند آکاردئونی برقی: سرعت کم باز و بسته شدن راهبند برقی آکاردئونی باعث برخورد وسایط نقلیه با این نوع راهبند می شود چون از حوصله برخی از راننده گان خارج بوده بنابراین در شرایط ترددی بالا به هیچ عنوان جوابگو نیست.

معایب راهبند آکاردئونی برقی :در راهبندهای آکاردئونی برقی همانطور که از نامش پیداست از مکانیزم آکاردئون استفاده شده و این مکانیزم از اجزاء زیادی مانند بازوها – پین ها و… تشکیل شده ، در صورتی که به بهترین نحو ممکن طراحی شده باشند باز نسبت به راهبند بازویی استهلاک بیشتری دارند.

معایب راهبند آکاردئونی برقی: در راهبندهای آکاردئونی در صورت کوچکترین تصادف و برخورد با آنها معمولا مکانیزم آکاردئون بیشترین ضربه را می بیند، طوری که در اکثر مواقع منجر به قفل کردن مکانیزم آکاردئون و کار نکردن راهبند می شود.

  • راهبند های برقی آکاردئونی نسبت به راهبند های بازویی قیمت بالایی دارند.

جمع بندی

جمع بندی: در کل راهبندهای آکاردئونی برقی برای مکانهایی با تردد پایین و مسیر هموار – بدون شیب و دست انداز مناسب هستند.

پیشنهاد درب های اتوماتیک پاسارگاد : برای دروازه هایی با متراژ بالای 12 متر پیشنهاد می شود از اتوماسیون درب ریلی قوی استفاده شود هم کارایی بیشتر و هزینه کمتری نسبت به راهبندهای برقی آکاردئونی دارد.