پاسارگاد گیت – شرکت دربهای اتوماتیک پاسارگاد –

logo_Pasargad
09123810848

ایمنی پارکینگ با راهبند ایرانی

ایمنی پارکینگ با راهبند ایرانی توانسته کیفیت بی سابقه ای را در امنیت – نظم و دسترسی آسان در پارکینگ  مجتمع های مسکونی ، بیمارستانها ، مراکز امنیتی ، سازمانی  حکم فرما کند که در قدیم الایام چنین نظم و امنیتی در جامعه کوچک مسکونی وجود نداشته . 

نصب راهبند پارکینگ به بسیاری از صاحبان مشاغل و موسسات کمک کرده است، به ویژه آنهایی که روزانه از حجم زیادی از ترافیک وسایل نقلیه استقبال می کنند. این راهبند امنیت و دسترسی و جریان سازمان یافته خودروها را تضمین می کند. بنابراین، این یکی از موارد ضروری برای پارکینگ است.

تعریف راهبند ایرانی پارکینگی

راهبند ایرانی پارکینگی به عنوان راهبند کنترل دسترسی، راهبند پارک خودرو یا راهبند پارکینگ، تردد خودرو را تنظیم می کند. همانطور که از نام آن پیداست، اجازه می دهد یا مانع از ورود – خروج وسیله نقلیه به پارکینگ می شود.

ممکن است این راهبندها را در موسسات بزرگ و ساختمان های تجاری ببینید. بیمارستان‌ها، مراکز خرید و سایر موسسات به دلیل تعداد وسایل نقلیه‌ای که روزانه به آن‌ها رجوع می کنند، معمولاً راهبند ایرانی پارکینگی را در سیستم پارکینگ خود قرار می‌دهند.

گاهی اوقات، شما همچنین می توانید یک راهبند پارکینگ در یک فضای پارکینگ خصوصی ببینید. این برای دور نگه داشتن منطقه از دسترسی غیرمجاز است.

چند نوع راهبند ایرانی داریم؟

راهبند ایرانی بسته به انتخاب شما می توانند دستی یا اتوماتیک باشند. با این حال، به دلیل پیشرفت تکنولوژی و راحتی، راهبند پارکینگ اتوماتیک انتخاب برتر امروزه است.

راهبند پارکینگ اتوماتیک عملکرد و قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به راهبندهای دستی پارکینگ خودرو دارند. راهبند الکتریکی معمولاً از نرم افزار یا سیستم های هوشمند برای کار استفاده می کنند.

سیستم کنترل دسترسی از چندین روش مانند صفحه کلید، رمزگذار، اسکن بیومتریک یا دستگاه مخابره داخل ساختمان استفاده می کند تا به راهبند اجازه  باز یا بسته شدن دهد. برخی از راهبند های ایرانی پارکینگ پیشرفته تر از پلاک خوان یا تشخیص خودرو برای عملکرد صحیح استفاده می کنند.

راهبند های پارکینگی خودکار برای مکان هایی با ترافیک زیاد مناسب است. آنها راحت تر هستند و امنیت بیشتری به تاسیسات می دهند. با این حال، نصب آنها گران تر است. اکثر راهبند اتوماتیک به شکل مسدود کننده های جاده، بولاردهای خودکار و راهبند بازویی بالا می روند.

در همین حال، راهبند دستی پارکینگ نیازی به منبع تغذیه یا ایستگاه کنترل ندارند. این یک رویکرد ساده برای ایمن کردن پارکینگ با استفاده از یک سیستم قفل برای باز کردن یا قفل کردن راهبند در موقعیت های باز/بسته آن است.

نصب راهبند پارکینگ دستی مقرون به صرفه تر است. اگر منطقه با ترافیک کمتری کار می کند، یک راهبند دستی ممکن است گزینه خوبی باشد. با این حال، آن‌ها راحت‌تر نیستند، زیرا برای کارکرد واقعی نیاز به دخالت شخص دارد و سطح بالاتری از امنیت را فراهم نمی‌کند.

راهبند ایرانی پارکینگ اتوماتیک چگونه کار می کند؟

راهبند ایرانی پارکینگ دارای سه قسمت اصلی بوم، واحد کنترل و موتور می باشد.

بوم یک بازدارنده فیزیکی در ورودی یا خروجی  است که مانع از ورود وسیله نقلیه به پارکینگ می شود. واحد کنترل به عنوان فرمان مرکزی عمل می کند که به بوم می گوید بسته به آنچه در حال حاضر نیاز دارد باز یا بسته شود. 

مزایای راهبند ایرانی پارکینگ

حواس پرتی رانندگی یک اتفاق بسیار رایج در پارکینگ هاست. بسیاری از رانندگان گزارش داده‌اند که هنگام رانندگی در داخل پارکینگ از دستگاه‌هایی برای ارسال پیامک، برنامه‌نویسی سیستم‌های GPS و بررسی رسانه‌های اجتماعی یا ایمیل‌ها استفاده می‌کنند. این اقدامات ایمنی را نه تنها برای آنها و وسایل نقلیه آنها بلکه برای دیگران نیز به خطر می اندازد.

نصب راهبند پارکینگ باعث می شود رانندگان نسبت به محیط اطراف خود و سرعت در داخل پارکینگ احتیاط بیشتری داشته باشند. در اینجا مزایای دیگری از راهبند پارکینگ وجود دارد که برای کنترل ترافیک، ایمنی عابران پیاده و دسترسی وسایل نقلیه در داخل پارکینگ مفید هستند.

* افزایش سطح امنیت

دلیل اصلی نصب راهبند پارکینگ در اکثر امکانات و موسسات، سطح امنیتی آن است. با نصب راهبند پارکینگ، از دسترسی غیرمجاز جلوگیری می کند. حتی زمانی که مزاحمان وارد محوطه می شوند، فرار برای آنها دشوار خواهد بود زیرا مانع نیز مسیر خروج را مسدود می کند.

علاوه بر این، اکثر راهبند پارکینگ با تجهیزات امنیتی بیشتری مانند دوربین‌های مداربسته تقویت شده‌اند و به شما این امکان را می‌دهند که ببینید چه کسی وارد و خارج می‌شود.

محیط پارکینگ ایمن

انواع مختلف راهبند ایرانی برای پارکینگ راه حل ایده آل برای  رانندگان حواس پرت است. آنها را نسبت به محیط اطراف خود آگاه تر و محتاط تر می کند زیرا هرگز نمی خواهند با برخورد با این موانع به وسایل نقلیه خود آسیب وارد کنند.

پارکینگ سازمان یافته

فضاهای پارک در داخل یک پارکینگ به راحتی پر می شود. بدون وجود راهبند پارکینگ، برخی از مردم همچنان در داخل یک پارکینگ مملو از ترافیک رانندگی می کنند که منجر به ترافیک و شلوغی ناخواسته می شود. راهبند پارکینگ کمک می کند تا وسایل نقلیه را به شیوه ای منظم سازمان دهی کنند تا اطمینان حاصل شود که جریان مناسب در همه زمان ها انجام می شود.

کنترل تعداد وسایل نقلیه داخل با راهبند پارکینگ اتوماتیک  راحت تر است. این به این دلیل است که برخی از راهبندهای اتوماتیک  می توانند تعداد خودروهای داخل مجاورت را ردیابی کنند. هنگامی که پارکینگ را پر کرد، به طور خودکار از ورود سایر وسایل نقلیه جلوگیری می کند.

مزایای داشتن راهبند پارکینگ خودرو چیست؟

اگر می خواهید راهبند ایرانی خودرو در اطراف ملک خود داشته باشید، مزایای زیادی به همراه دارد.

به عنوان مثال، با یک راهبند، می توانید ترافیک و خطر تصادفات ناشی از سرعت غیرمجاز را کاهش دهید. این امر همچنین امنیت عابران پیاده و کارگران جاده را در منطقه افزایش می دهد.

راهبند های ایرانی همچنین برای امنیت اموال ضروری هستند، زیرا می توانند با دوربین مدار بسته و سیستم های کنترل دسترسی ترکیب شوند تا دسترسی به یک لایه امنیتی  را برای ملک شما ممنوع یا اجازه آن را صادر کنند.

راهبند امنیتی ایرانی

راهبند ایرانی امنیتی  سنگین تر از هر راهبندی است که ما تاکنون از آنها استفاده کرده ایم ، آنها پوشش دهی قوی دارند. این نوع از راهبندها در درجه اول برای توقف یک وسیله نقلیه یا برای کنترل برخورد طراحی شده اند. اگر صاحب فروشگاهی هستید که از تصادف وسایل نقلیه با ملک خود خسته شده اید، این همان راهبندی است که به آن نیاز خواهید داشت.

برخی از راهبند های امنیتی آنقدر قوی هستند که می توانند حتی خودروهای نظامی سنگین را متوقف کنند. به همین دلیل است که  از این نوع راهبند ها را در مناطق با امنیت بالا مانند پادگان های نظامی یا سفارت خانه و… استفاده می کنند.

آنها همچنین اغلب در مکان های غیرنظامی برای توقف ترافیک و افزایش ایمنی استفاده می شوند. موانع تصادف معمولاً “صدا” هستند و باعث می شوند رانندگان به راحتی آنها را متوجه شوند. آنها اغلب با رنگ زرد روشن رنگ آمیزی می شوند و حتی برخی از آنها علائمی دارند که به رانندگان هشدار می دهد که یا توقف کنند یا از مسیر فعلی خود منحرف شوند.

وقتی با سیستم راهبند امنیتی خودرو برخورد می کنید چه اتفاقی می افتد؟

این بستگی به نوع سیستم راهبند ایرانی مورد نظر دارد. اگر فقط یک سرعت گیر باشد، ممکن است بدون اسکات دور شوید یا ممکن است آسیب جزئی به چرخ ها یا کمک فنرهای خود وارد کنید. از طرف دیگر، اگر به یک راهبند امنیتی، بولارد یا راهبند ستونی برخورد کنید، خودروی شما آسیب بیشتری خواهد دید. در مورد راهبند امنیتی، بسته به سرعت شما، حتی ممکن است ماشین  کلا جمع شود.